איך מנקים נירוסטה

נירוסטה הנה פלדת אל חלד חזקה במיוחד, המשמשת לאלמנטים שונים בבית במשרד ובמיוחד בתעשייה. במטבחים תעשייתיים ובעיקר במסעדות כל המקררים כיורים שולחנות עבודה והכלים הינם עשויים מנירוסטה. מכל הסיבות והתכונות הטובות שיש לנירוסטה להציע, מעצבים אדריכלים וכנראה שגם אתם בחרתם להשתמש בה בביתכם. לרוב הנירוסטה תופיע במטבח בצורה של כיור, שולחן עבודה, מדף, מקרר, תנור ועוד… אז לפניכם המדריך השלם ביותר שמסביר כיצד יש לחדש, להסיר כתמים עקשנים ושריטות מהנירוסטה שלכם. ובסוף נלמד גם איך לתת לנירוסטה שלכם מראה מבריק וזוהר במיוחד. 

אזהרה

שימו לב מאמר זה משתף את מהידע המקצועי שלנו בתחום הניקיון. מכוון וישנם סוגים שונים של סגסוגות ותגובות שונות של החומר יש לנקות במשנה זהירות. אינינו אחראים לכל נזק אשר יכול להיגרם כתוצאה משמוש במדריך זה. תמיד נסו בפינה נסתרת כדי לבדוק את התגובה באלמנט אותו תרצו לנקות או לשקם. פינה נסתרת  

אל תשתמשו בחומרי ניקוי חומציים בריכוז גבוהה

לעיתים אין ברירה ויש להשתמש בחומר ניקוי המבוסס על חומצה. חומרי ניקוי חומציים משמשים בעיקר לניקוי אבנית אשר מצטברת באזור הכיור במטבח למשל. לכן לעיתים נזדקק להשתמש בחומרים מסוג זה, על מנת לפרק את האבנית שנוצרת לדוגמה מסביב לברז המטבח. שימוש בחומר חומצי בריכוז גבוהה (חומצת מלח) עלול לגרום להיווצרותם של כתמים עקשנים על הנירוסטה. אם גם אצלכם נוצרו כתמים כאלה ניתן לצפות בסרטון שהכנו לכם בנושא. תתפלאו זה יהיה די קל. כמובן ניתן ליישם את שיטה זאת גם על מוצרים אחרים מנירוסטה אך שימו לב זה השיטה לא מתאימה לכל סוגי הנירוסטה. יש לנקות במשנה זהירות.

ספריי נירוסטה

ספריי נירוסטה אינו נועד לניקוי. למעשה ספריי הנירוסטה נועד לתת את הברק והשיין הסופי. תפקידו לתת מראה אחיד וזוהר לאחר הניקיון. אם תנסו לנקות את משטח הנירוסטה שלכם באמצעות ספרי תגלו מהר מאוד שזה ממש לא יעיל. כאמור השתמשו בו בסיום תהליך הניקיון על מנת להקנות מראה מבריק ואחיד. בשוק ישנם מספר סוגים של ספריי להברקת נירוסטה. במחירים הנעים מ- 20 ש"ח ועד ל- 60 ש"ח היקר והנחשב ביותר הוא של חברת 3M האמריקאית. מהניסיון שלנו כולם עושים את אותה עבודה. למעשה לא הצלחנו למצוא הבדל מובהק או יתרון כל שהוא לחומר אחד על אחר. אם הצלחת למצוא הבדל כזה נשמח עם תעדכנו אותנו איזה חומר לדעתכם מוצלח יותר.

איך מנקים נירוסטה

השתמשו בחומר לניקוי זכוכית.

חומר לניקוי זכוכית מנקה היטב טביעות אצבעות. חומר לניקוי זכוכית יהיה יעיל במיוחד עבור נירוסטה או משטחים אחרים. ראשית, השתמשו במטלית נקייה ומים. לאחר מכן נקו את המשטח בעזרת מגבת נייר יבשה ליצירת ניקוי אחיד. וודאו כי הנכם מנקים ביסודיות ותמיד מבריקים את המשטח עם מטלית נייר יבשה בסיום הפעולה. לחלופין ניתן להשתמש במגב חלונות ולבצע את תהליך הניקוי ממש כמו שמנקים את זגוגית החלון תוכלו להעזר במדריך שהכנו לניקוי חלונות.

שיקום נירוסטה

ישנם 3 תופעות בעקבותם ידרש שיקום לנירוסטה שלכם:
1. שריטות: שריטות נגרמות בד"כ משפשופ כנגד כיוון הסיבים. אם תסתכלו מקרוב על הנירוסטה שלכם וודאי תבחינו כי יש סיבים בדומה מאוד לסיבים הקיימים בעץ. תהליך ניקוי הנירוסטה חייב להתבצע תמיד עם כיוון הסיבים במיוחד שעובדים עם סקוש ברייט. במידה ונוצרו אצלכם שריטות כתוצאה משפשוף שאינו עולה בקנה מידה עם כיוון הסיבים. יש להשתמש במשחת אסטוניש וסקוש ברייט ולשפשף עם כייון הסיבים. במקרים רבים התהליך יעלים את השריטות. במקרים קיצונים של שריטות עמוקות ניתן ללטש את הנירוסטה על מנת להעלים את השריטות אך תהליך זה הוא יותר מתקדם וחורג ממדריך זה.

2. צריבה: במידה והבחנתם בכתמים אשר אינכם מצליחים להסיר בניקוי רגיל, סביר להניח שכתמים אלו נוצרו כתוצאה משימוש בחומר כימי עם ריכוז חומצי גבוהה. הסרת כתמים אלו זהה לתהליך הסרת השריטות שציון קודם. נציין ונדגיש שוב התהליך חייב להתבצע עם כייון הסיבים.

3. חלודה: אומנם נירוסטה הנה פלדת אל חלד אך במקרים מסויימים אכן תופיע חלודה על הנירוסטה שלכם. בדרך כלל זה קורה כתוצאה מתקיפה של חומר כימי חזק.
4. שומנים: רבים מכלי המטבח עשויים נירוסטה לכן קיים סיכוי רק שכלים אלו יתלכלכו משומנים 

נקו בעזרת תכשירי ניקוי עדינים, כמו חומר לשטיפת כלים

חומרי ניקוי המשמשים לשטיפת כלים עובדים טוב מאד בהסרת כתמי שומן וטביעות אצבעות ממשטחי נירוסטה. לאחר שניקיתם בעזרת חומר הניקוי שטפו עם מים חמימים. ניתן להשתמש גם במגוון של חומרי ניקוי מיוחדים לנירוסטה הקיימים בשוק. חומרי ניקוי אלה יכולים לעזור בהסתרת שריטות ולהקל בהסרת כתמים ולהברקה סופית של המשטח. בדקו כי הנכם עוקבים אחר הוראות היצרן.

תכשירי ניקוי ביתיים לניקוי נירוסטה

יש כמה חומרים שבוודאי מסתובבים אצלכם בבית שאתם יכולים לנצל אותם בניקוי נירוסטה ולהעניק למשטחים ולכלים שלכם מראה בוהק.

שמן זית או שמן תינוקות - חומרי ניקוי יעילים לנירוסטה

נשמע לכם מוזר? אכן כן, אבל השיטה הזאת עובדת. ניקיון שטחי ופשוט בעזרת אחד משני החומרים האלה יעזור לכם להיפטר מסימנים עקשניים שקשה להסיר אותם. ניתן להשתמש גם בשמן תינוקות אם אתם רוצים להעניק למשטח הנירוסטה מראה נוצץ במיוחד.

חומץ הוא חומר ניקוי יעיל בהסרת כתמים מפני סוגים שונים של חומרים ונירוסטה הוא אחד מהם. נקו את הנירוסטה בעזרת חומץ לא מהול. חומץ מרוכז הוא פתרון ניקוי יעיל להסרת כתמי חום ממשטחי נירוסטה.

דוקטור פוליש היועץ האישי שלך
שרות חדש וחסר תקדים בעולם הניקיון.

 בנוסף לכך, כדאי לדעת כיצד לנקות את הנירוסטה בצורה נכונה בכדי לשמור על הנירוסטה נקייה וללא שריטות.

קשה לנקות נירוסטה מכיוון שסימנים וטביעות אצבעות מופיעות עליה בקלות. רואים סימנים של לכלוך שמן וטביעות אצבעות הם יותר בולטים לעין על גבי נירוסטה מאשר זכוכית חלון. כדי לשמור על משטח או דלפק נירוסטה נקי, כדאי לעקוב אחר הכללים הבאים.

הצג צ'ט
1

כתבו לנו משהו...